Studijski program: Glumačka igra na sceni i pred kamerom, master akademske studije
Dužina trajanja programa: 1 godina / 2 semestra
Broj ESPB (ECTS): 60
Stručni naziv: Master dramski i audiovizuelni umetnik
Kandidat na konkurs podnosi:
– Motivaciono pismo (argumentacija za odabir MA-MGK, očekivanja i preferencije u pogledu ponuđenih programskih okvira)
– Prijavu za polaganje ispita provere sklonosti i sposobnosti
– Diplomu o prethodno završenim studijama OAS Gluma
– Uverenje o položenim ispitima
– Izvod iz Matične knjige rođenih
– Kratku biografiju sa reprezentativnim referencama
– Opšte lekarsko uverenje
– Fotografiju formata 10×15
– Uplata participacije za polaganje prijemnog u iznosu od 15 000 din. /uplaćuje na blagajni fakulteta/
Provera sposobnosti i sklonosti:
• Izvođenje programa po izboru (do 15 minuta) – monolog, poezija, odlomak iz monodrame…
• Razgovor o razlozima, željama i motivacijama kandidata da studira ovaj studijski program.
Cilj studijskog programa
Polaganjem svih ispita i odbranom završnog rada, stiču se proširena znanja i kompetencije u oblasti glume i sposobnost za njihovu primenu u praksi, za: samostalno umetničko delovanje, realizaciju sopstvenih koncepata; aktivno učešće u umetničkom i medijskom delovanju u javnom i privatnom sektoru; kritičko promišljanje i teorijski utemeljenu analizu dramskih i av produkcija; poznavanje savremenih tendencija, pozorišne, filmske i televizijske produkcije; povezivanje znanja iz različitih oblasti; definisanje i razvoj umetničkih projekata, umetničkoistraživački rad. Cilj studijskog programa je obrazovanje umetnika – glumca osposobljenog za samostalnu karijeru i uspešno bavljenje profesijom, ovladanog veštinama i znanjima potrebnim za rad u pozorištima, stalnim i ad hoc umetničkim trupama i projektima, u audiovizuelnim produkcijskim kućama, na televiziji, filmu, savremenim platformama, multimedijalnim projektima; sopstvenim i drugim umetničkim produkcijama; rad u institucijama kulture.
Svrha studijskog programa
Usavršavanjem i dodatnim ovladavanjem specifičnim veštinama, razvijanim tokom osnovnih studija glume (glumački izraz, žanr, dikcija, neverbalna ekspresija, savremena igra, rad s rediteljem), student stiče neophodan širok spektar izvođačkih mogućnosti i znanja potrebnih za rad u glumačkom ansamblu (kreativan timski rad na sceni i pred kamerama) i razvoj samostalnih umetničko-istraživačkih projekata. Usvajanjem relevantnih znanja iz srodnih oblasti (maske i šminke, produkcije, rada u multimedijalnom kontekstu, građenja ličnog i umetničkog imidža, psihologije medija), kao i kroz teorijsko i kreativno ovladavanje metodologijom rada, student gradi kompletnu ličnost profesionalca, versatilnog i fleksibilnog za prilagođavanje savremenom kontekstu i različitim izvođačkim, medijskim i tehnološkim uslovima, osposobljenog za rad u medijskim kućama i različitim institucijama kulture, kao i za nastavak usavršavanja na višim nivoima studija. Svrha studijskog programa je i ovladavanjem novim veštinama, znanjima, tehnikama i alatima iz oblasti savremene igre i mjuzikla, monodrame i kratkih formi, avangardne drame, glumačke interpretacije u stranim produkcijama, dikcije u savremenom teatru i dr.
Kurikulum
Studijski program se sprovodi kroz niz pedagoških segmenata koji podrazumevaju predavanja, kreativne radionice, seminare, vežbe i umetničko-nastavnu produkciju koja je temelj ovog master programa. Kreativni koncept je individualan i autonoman, ali se sprovodi kroz timski rad.
Obavezni predmeti:
Glumački izraz na sceni i pred kamerom
Gluma pred kamerom – rad sa rediteljem
Imidž i odnosi s javnošću
Psihologija medija
Dikcija
Neverbalne glumačke tehnike i telesna ekspresija
Metodologija istraživačkog rada
Izborni predmeti:
Savremena igra
Multimedijalni pristup u glumačkoj interpretaciji
Filmska i pozorišna produkcija
Medijska maska i šminka
Glumački izraz u žanru tragedije
Glumački izraz u žanru komedije
Glumačka igra – predmet master rada
Glumačka igra – master rad
Završni rad je sinteza svih znanja i veština stečenih tokom prethodnih niova obrazovanja iz oblasti glume i samostalne umetničke prakse. Završni master rad sastoji se od umetničkog istraživačkog postupka koji rezultuje umetničkim delom – snimanjem krakte igrane FTV forme, do 30 minuta.
Master iz oblasti GLUMA PRED KAMEROM osposobljava studenta da uobliči, artikuliše, realizuje i prezentuje orginalni FTV umetnički projekat, kao i da samostalno nastavi proces ličnog umetničkog razvoja i podsticanja razvoja drugih umetnika iz iste ili srodnih oblasti. Time se stvara poseban profil stručnjaka koji na širem planu utiče na razvoj umetnosti i kulture u društvenom kontekstu.
Kompentencije koje se stiču:
Po završetku master studija GLUMA PRED KAMEROM student treba da bude poputno osposobljen za glumu na filmu ili tv. Student treba da je osposobljen za: kritičku verifikaciju i evaluaciju umetničkih dela iz oblasti filma i tv, za kompententu interpretaciju sopstvenog umetničkog dela u svetlu savremenih estetičkih tokova u oblasti filma i tv, za vrhunski stepen profesionalne prakse.
Završni umetnički rad, ostvareni projekat mora da poseduje umetničku snagu, originalnost, a koji je predstavljen javno. Posle uspešno predstavljenog i pred komisijom odbranjenog i javno prikazanog rada, studen stiče zvanje: Master dramski i audiovizuelni umetnik.
Akreditacija studijskog prograama – Glumačka igra ne sceni pred kamerom