Studijski program izvode:

mr Predrag Kajganić
dr Milovan Zdravković
Goran Đorđević
dr Jovana Nikolić
Ana Mirčov

Dužina trajanja osnovnih akademskih studija: 4 godine
Broj ESPB (ECTS): 240
Stručni naziv: Dramski i audiovizuelni umetnik: PRODUCENT U UMETNOSTI I MEDIJIMA

Namenjen je sticanju teorijskih i praktičnih znanja o umetnosti, kulturi i medijima masovne komunikacije kroz glavne predmete:

Produkcija u umetnosti i medijima – proučavanje kulture i umetnosti iz producentskog ugla; menadžment projekata u kulturi; kulturna politika i finansiranje kulture; ključne strategije i taktike marketinga i odnosa s javnošću koje se primenjuju za plasiranje umetničkih dela i događaja;

Produkcija u elektronskim medijima – fenomen i programske funkcije; analiza žanrova; organizaciona struktura; proces produkcije i plasiranje sadržaja; budžetiranje projekata; projektovanje (reoblikovanje) medijskih kuća;

Pozorišna produkcija – organizacija scenskog izvođenja; menadžment pozorišnog projekta; menadžment institucionalnog pozorišta; normativno regulisanje pozorišne delatnosti i međuzavisnost pozorišne organizacije i politike;

Filmska produkcija – tehnološki proces snimanja filma, formiranje i rad filmskih ekipa; distribucija i prikazivanje filmova; osmišljavanje i pokretanje proizvodnje filmova i njihovog plasmana.

Mnogi ljudi imaju ideju za film, TV emisiju, pozorišnu predstavu, koncert, kulturni događaj … ali većina ideja ostaje samo neostvareni san. Da bi se bilo koja ideja materijalizovala/ostvarila, potreban je neko ko će da pokrene ostvarivanje iste – to je producent. Producent preduzima potrebne korake u produkciji kako bi se stvorili svi preduslovi da bi došlo do ostvarenja ideje. Producent je osoba koja pokreće, kreira i vodi projekat od ideje do realizacije.

Producent mora biti spoj umetnika i menadžera. Mora imati snagu i volju projekta.

Produkcija u umetnosti i medijima poseduje niz elemenata koji su prisutni u procesima ostvarenja drugih delatnosti. Međutim nju karakterišu i mnoge specifične osobine koje bitno utiču na način izvršenja postavljenog zadatka. Zahtev da se u određenom vremenskom periodu ostvare izuzetno složeni kulturni događaji i medijski sadržaji, dovodi produkciju u položaj koji je prisutan u klasičnoj industriji, ali sa očiglednom razlikom. Dok industrijska preduzeća imaju precizno definisan proizvodni zadatak sa stanovišta finalnog proizvoda, proces produkcije u kulturi i medijima ispunjen je mnogim, teško predvidljivim elementima (kreativni učinak stvaralaca, tematika, uslovi za njihovo ostvarenje).

Kad kažemo produkcija, mislimo organizacija!

Da bi se bilo šta pokrenulo sa ciljem da se ostvari zamišljeno, potrebno je organizovati mnogo stvari na više nivoa. Osnovni pojmovi koje srećemo u produkciji su: zadaci, resursi, rokovi!

Tri najvažnija resursa u produkciji su – finansije, tehnika i kadrovi! Specifičnost i složenost produkcije najviše se prelama kroz sledeće elemente:

  • postavljanje zahteva koji često nisu u skladu sa mogućnostima
  • manjak finansijskih sredstava
  • nedostatak dovoljnog broja tehničkih kapaciteta i potrebnih

 

Za uspešnu realizaciju odnosno ispunjenje postavljenog zahteva na najbolji mogući način, usklađivanjem svih činilaca, navedene elemente produkcija mora:

  • predvideti
  • planiranjem savladati
  • pripremom umanjiti
  • proizvodnjom neutralisati.

Kada sve funkcioniše, ceo tim je zaslužan, kad nastane problem, vi (producent) ste odgovorni!

PRODUKCIJA je umeće ili veština timskog rada koja upravlja pažnjom i stvara interesovanje širokog auditorijuma kroz ostvarenje ideje, prethodno obezbeđivanjem značajnih finansijskih sredstava i preciznim budžetiranjem, uz upravljanje mnogobrojnom kadrovskom strukturom raznih profesija i korišćenjem složenih tehnoloških sistema da uskladi želje i mogućnosti kako bi ispunila zadatak sa resursima koji su joj na raspolaganju u zadatom roku.

Specifičnost i složenost produkcije određuju mnogobrojna pitanja koja se postavljaju pred nju – Šta, Koliko, Kada? Da bi se uspešno odgovorilo na postavljeni zadatak, potrebno je postaviti dodatna pitanja – Ko, Gde, Kako, Sa kim, Sa čim? Odgovorom na postavljena pitanja i usklađivanjem svih elemenata, produkcija/producent mora stvoriti harmoničnu celinu na najoptimalniji način uz najveći stepen ispoljavanja kreativnih sposobnosti svih stvaralaca koji u tome učestvuju.

PRODUCENT pomoću usvojenih veština usmerava, kombinuje, oblikuje, uređuje, vodi i koordinira sve faktore kako bi se obezbedio put do cilja. Da bi to postigao producent mora imati viziju i odgovornost za izbor ideje, izvođača i ekipe, veštine i sposobnosti za usklađivanje rasporeda, korigovanje međuljudskih odnosa, iznošenje ideja na jasan i slikovit način, obezbeđivanje novčanih sredstava, posedovanje umetničkog talenta, preduzetničkog duha i formalnog obrazovanja, snalažljivost u svakoj situaciji, spremnost na promene i komplikacije, efikasnost u pronalaženju rešenja, privrženost umetnosti i stvaranju.

PROFESIONALNO angažovanje nakon završenih studija:

  • kulturno-umetničke institucije
  • producentske kuće
  • marketinške agencije
  • medijske ustanove

Potencijalne radne pozicije:

  • producent
  • izvršni producent
  • glavni producent
  • direktor produkcije
  • menadžer
  • upravnik
  • glavni organizator
  • organizator

Biti producent je ambiciozan zadatak i velika privilegija

Stara kineska poslovica kaže – ”Putovanje od hiljadu milja počinje jednim korakom”. Na jednom delu tog puta shvatate da li ćete uspeti ili ne, ali ako ne načinite taj prvi korak, nikada nećete saznati

 

 

Akreditacija studijskog programa Produkcija u umetnosti i medijima

 

Saznajte više:

raspored predmeta po godinama i semestrima
dodatak diplomi Muzička produkcija i dizajn zvuka