AUTORSTVO PEDRA ALMODOVARA U DIPLOMSKIM RADOVIMA NEMANJE DRAGAŠA I MAJE KECOJEVIĆ PRESTAVLJENO STUDENTIMA AKADEMIJE UMETNOSTI U BEOGRADU

Prezentacija završnih radova Nemanje Dragaša, dipl. producenta Akademije umetnosti u Beogradu i Maje Kecojević, dipl. producentkinje Fakulteta vizuelnih umjetnosti iz Podgorice, upriličena je studentima AU, 25. aprila 2017. godine, u okviru nastavnog predmeta: Istorija svetske kinematografije.
Nemanja Dragaš, diplomirao je sa temom: ANALIZA FILMSKOG STVARALAŠTVA PEDRA ALMODOVARA (mentor: prof. Goran Đorđević); na studijskom programu Produkcija u umetnosti i medijima, Akademije umetnosti u Beogradu, dok je  Maja Kecojević, diplomirala je sa temom: AUTORSKI RUKOPIS U UMJETNOSTI POKRETNIH SLIKA – PEDRO ALMODOVAR (mentor: prof. dr Svetlana Bezdanov Gostimir); na studijskom programu Audiovizuelna produkcija, Fakulteta vizuelnih umjetnosti u Podgorici.
 
 
Amodovar 1
Amodovar 2
Oboje su bili studenti generacije na matičnim fakultetima, sa mnoštovm nagrada  i priznanja za svoje stvaralaštvo.
Amodovar 3
U tročasovnom susretu, mlađim kolegama gosti su predstavili svoje diplomske radove u kojima su znalački postavili metodologiju istraživačkog rada, a potom se – na sasvim različite načine – bavili autorstvom Pedra Almodovara. Maja Kecojević je usmerila pažnju na proučavanje tematskog, žanrovskog, autobiografskog i glumačkog okvira u opusu Pedra Almodovara. Nemanja Dragaš se posvetio izboru tema i motiva u Almodovarovoj filmskoj poetici, portretu genijalnosti jednog umetnika, kao i komparaciji ključnih karakteristika Almodovarove umetnosti sa stvaralaštvom drugih autora.
Amodovar 4
U susretu sa studentima Akademije umetnosti prikazani su brojni inserti iz Almodovarovih filmova, kao ilustracije u prilog tumačenjima: filmskog jezika; autorskog oslobađanja; odabira (lajt)motiva; načina obrade tema koje su svakodnevne, a ujedno društveno prikrivene i sve češće diskriminisane; odnosa prema religiji; nadrealističkog pristupa stvaranju narativnog toka; esperpenta u korelaciji sa neorealizmom; subverzije stereotipa – bunta kao pokretača, utvrđujući da je alternativa jedini pravac koji ovaj Autor poznaje; ukrštanja fenomena pop kulture, crnog humora/komedije/društvene satire i angažovanog dela; Almodovarovih muza kao kvintesencije ženskog habitusa; seksa, strasti i smrti (kao sinonima); …
Amodovar 5
Protokolom o saradnji o saradnji Akademije umetnosti u Beogradu i Fakulteta vizuelnih umjetnosti u Podgorici /2015./, između ostalog, ustanovljena je i razmena najuspešnijih déla studenata. Ovo je bila prilika da se, u tom domenu, konkretno argumentuje – ne samo transfer znanja, već i – ukrštanje istraživačkih rezultata u završnim radovima studenata ove dve visokoobrazovne institucije.
Amodovar 6
Amodovar 7
Amodovar 8
Amodovar 9
Amodovar 10
Amodovar 11
Amodovar 12
Amodovar 13
Amodovar 14
Amodovar 15
Amodovar 16
Amodovar 17
Foto: Tamara Tasić, Ana Marija Matić, Isidora Bulatović, Urša Rahne, Aglaja Filipović