O POZORIŠTU i POEZIJI DANAS – INTERVJU MILORADA DAMJANOVIĆA TANJUG-u

Milorad Damjanović,  dipl. glumac Akademije umetnosti u Beogradu i prvak Beogradskog dramskog pozorišta ocenio je u intevjuu Tanjugu, koji prenosi Blic, da podilaženje beogradskoj čaršiji vodi sistematskom urušavanju pozorišta i da nova predstava “Više od igre” u kojoj igra pokazuje kakav je zaista srpski mentalitet.

Damjanović je rekao da pozorišta idu u pravcu koji mu se ne dopada, gde glumac postaje šraf u rediteljskom konceptu i da je glumcu vrlo malo prostora ostavljeno da bude autor onoga što igra. Prema njegovim rečima, glumac ne radi dobro dok ne pogodi radnju i emociju koju je reditelj u svojoj glavi zacrtao.

Naš istaknuti glumac je ocenio da se u pozorištu izgubila priča jer je “postao trend da se sve što je mračno i hladno vodi kao umetnost, a sve ostalo kao podilaženje publici, komercijalno, tezga. Došli smo do trenutka da je komedija niži žanr. Borio sam se protiv toga dok sam bio u upravnom odboru svog pozorišta. Nažalost, nisam uspeo da se izborim.”

Prema njegovim rečima, naposletku su shvatili da publika odlazi iz pozorišta “zato što niko neće da izađe iz pozorišta gluplji nego što je ušao”.

Doživeo sam da ne razumem neke predstave. Smatram se obrazovanim čovekom sa 70 i nešto premijera iza sebe. Dovoljno sam pozorišno osvešćen da mogu da razumem poentu, rediteljski rukopis, simbol – a ne razumem” – navodi naš glumac.

Damjanović navodi da bez obzira što su kritike i komentari fantastični, predstavu odgleda 20 ljudi. “Sve predstave koje imaju priču, što je najosnovnija stvar u pozorištu, imaju i publiku. Sve predstave koje nemaju priču su prazne”.

To je sistematsko urušavanje pozorišta. Ne govorimo o svim kućama i generalno, ali vidim da se pozorišta repertoarski vraćaju na ono što jeste suština – priča, emocija”.

On ističe da mu je sad “gušt” što radi na predstavi “Više od igre” u matičnom Beogradskom dramskom pozorištu koja se radi na osnovu istoimene televizijske serije.  31. maja 2025. godine su izvedena sva tri dela predstave.

“Posle odgledana sva tri dela možeš da vidiš zašto su Srbi takav narod. Na malom uzorku izmišljenog mesta vidiš zašto možda mi danas živimo kako živimo i koji je to mentalitet”  – ocenio je glumac.

Prema njegovim rečima, ostao je srpski inat i ljubav prema otadžbini, kako god da je doživljavali.

 

Milorad Damjanović je  domaći glumac koji najbolje govori poeziju i godinama pokušava da poeziju vrati u javni život. Ima utisak da je uspeo u tome.

Damjanović je podsetio da je festivalsko takmičenje studenata glume u govorenju poezije “Dani Danila Lazovića” u rodnom Priboju nastalo pre 12 godina, jer su hteli da slave ime svog sugrađanina.

“To je jedna od stvari na koju sam najviše ponosan. Našli smo način da velikog glumca, koji je fantastično govorio poeziju, slavimo kroz mlade ljude. Nije zaboravljen” – istakao je Damjanović.

Čitav intervju pročitajte na: https://www.blic.rs/kultura/dosta-se-podilazi-beogradskoj-pozorisnoj-carsiji-milorad-damjanovic-smatram-sebe/kw5ssf2