VELIKI INTERVJU MILENE BOŽIĆ DIPL. GLUMICE AKADEMIJE

Naša dipl. glumica Milena Božić dala je veliki intervju portalu Oblakoder.org.rs gde je već na samom početku istakla da su neizvesnost i stalno uzmicanje tla su ono što je uzbuđuje i podstiče da kroz glumu postigne i lični izraz.
Na ovogodišnjem Bečejskom festivalu monodrame “Be:femo” dobila je specijalnu glumačku nagradu za izuzetne i zaboravljene scenske slobode.
Tokom glumačkog obrazovanja i sazrevanja naša talentovana glumica kaže:
„U glumi je izuzetno važno biti bridak, upitan nad samim sobom, umeti da artikulišeš svoje misli, ne samo po pitanju izraza na sceni, već i u razgovornom delu, čega mislim da glumci nisi u potpunosti svesni. Posebno jer mi imamo priliku da progovaramo u ime nekih ljudi, a na kraju dana da i u sopstveno ime iznesemo neko mišljenje. Na kraju dana, mi i dobijamo tu mogućnost da progovaramo o problemima. Pozorište je iz tog razloga subverzivno, jer ima mogućnost da tretira i upire prstom u neke probleme.“
Monodrama „Nana“ je njena završna master predstava, koja govori o društvenim problemima i pokušava da nam odgonetne brojne unutrašnje nedoumice.
„Trudila sam se da uhvatim tu srž svih strasti, niskosti, nagona, koji se javljaju iracionalno u čoveku, a čini mi se da je „Nana“ zbir svega toga. Žudi više nego što joj prija, sa druge strane dela više nego što misli. Vrlo aktivno uzima učešća u tim svojim nagonima i traži da im utoli glad. Sve je to prouzrokovano primarnim nagonom moći za dokazivanjem u jednoj društvenoj hijerarhiji koja ima svoje postulate, ali koje je „Nana“ odlučila da prenebregne.“
Milena smatra da je monodrama veoma zanimljiva forma koji predstavlja pravi izazov za glumca, te govori o njenim unutrašnjim borbama i odlukama tokom pripreme ove predstave.
„U početku sam imala tu bojazan kad se u meni rodila ideja da radim tu vrstu forme koja jeste najzahtevnija za glumca, ali mislim da je divna i blagorodna jer se kroz takvu formu glumac razvija. Uvek je može razraditi i unaprediti i u tom smislu pratiti njen rast i razvoj kroz godine.“
Upravo je „Nana” ženski lik iz dramskog dela, za kojim je Milena tragala, sa muškim karakternim osobinama i hrabrošću da preuzme inicijativu.
„To je zapravo žena koja ima muški princip unutar svoga bića, koja se ne povinuje društvenim normama, kodeksima, a jeste zbir svoje prošlosti, sredine, genetike, koja ju je takvom stvorila.“
Milena je istakla najveće probleme sa kojima se suočavaju ti mladi glumački talenti:
„Problem je što se svi nekako vrte oko tih šablona i parola da se daje mogućnost velikom broju mladih glumaca, o tome se priča u prethodnih deset godina. U tom protoku vremena ti ljudi više nisu mladi, to im odavno nisu prve uloge, oni su već utabali svoj put. Pritom, mi ne pričamo o čitavim ekipama mladih, mi govorimo o jedno, dvoje, troje. Taj broj nije veliki, a ti ljudi će, u većini slučajeva, nositi epitet mladog, neafirmisanog glumca i narednih godina.”
Govoreći o domaćim rediteljima, Milena je posebno istakla iskustvo rada sa Slobodanom Skerlićem. Naime, on je jedan od retkih koji je za seriju „Klan“, u kojoj igra glavnu ženski ulogu, odlučio da glumce bira upravo kastingom.
„Skerlić se nije libio da okupi pravu ekipu, to je prava rediteljska retkost i hrabrost jer nas je sve temeljno birao i radio sa nama. Postojali su kastinzi na koje se prijavio veliki broj mladih ljudi, te je imao prilike da razluči.”
Glumce često poistovećujemo sa likovima koje igraju na filmu ili pozorišnoj sceni, Milena nam govori kako se ona povezuje sa likovima koje glumi.
„Mi se svi služimo istim bićem, mogu u određenim stvarima da pronađem sličnosti i razlike u odnosu na te likove. Divno je kada nađete zajedničku sponu sa pretpostavkom da je niste imali, tragajući stvarate određenu simbiozu na kojoj gradite lik. Neophodno je da samom sebi unutar toga što vam je tekstom dato, postavljate pitanja. Nadahnjujuće je kada dođete do nekih saznanja koja niste imali pre.“
„Mi imamo mogućnost da gradimo kritičko mišljenje jer su nam globalno stvari dostupne, imamo mogućnost da stvari uporedimo sa nečim. Nekako imam utisak da spuštamo kriterijume, ono što nam fali je pitanje temeljnosti i sadržaja sa pozicije radnika u kulturi i umetnosti, posebno po pitanju scenarija i drame.”
Milenu ćemo uskoro gledati u glavnoj ženskoj ulozi u seriji „Klan“, pored toga ostvarila je i nekoliko uloga na filmu: „Brazilka“, „Stado“,„Maestro“, „1/2″, „Mirna noć na Karaburmi“, dok je na pozorišnoj sceni možemo gledati u predstavi „Osam Žena”.
Foto: Artinjan Artinović
Čitav intervju sa Milenom Božić možete pogledati na https://www.oblakoder.org.rs/milena-bozic-pozoriste-ima-mogucnost-da-tretira-i-upire-prstom-u-neke-probleme/
Leave a comment